Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2011 18:25 - Защо някои хора спят по 4 часа на денонощие?
Автор: wisperhunter Категория: Новини   
Прочетен: 962 Коментари: 3 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image  

Ген, който контролира колко дълго спим, е бил открит от учени. Така най-сетне учените имат обяснение защо някои хора имат свой собствен вътрешен будилник.

Учените идентифицирали гена, наречен ABCC9, които може да намали дължината на времето, което един човек спи. Същият ген е бил свързван преди със сърдечни заболявания и диабет, пише британският в. Daily mail.

Откритието може да обясни защо хора като Маргарет Тачър са в състояние да живеят и работят, спейки по четири часа на нощ. В разцвета на силите си, тя разказваше как може да спи само по 4 часа.

Учените изследвали 4000 души, от цяла Европа, от седем различни страни от ЕС, като те трябвало да попълнят въпросник с оценка на техните навици за сън. Учените анализирали отговорите им, както и гените на участниците.

Те открили, че хората, които имат две копия на един общ вариант на гена ABCC9, спят "значително по-кратко" време, в сравнение с хората с две копия на друга версия.

Авторът на изследването д-р Карла Алебарнт от Лудвиг Максимилиан университет в Мюнхен, обяснява, че когато се блокира функцията на гена в нервната система, продължителността на съня се съкращава.



Тагове:   сън,   интересни факти,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Този ген липсва във мен .
27.11.2011 21:20
Спя си по 10 часа на ден.
Тачър спи само по 4 часа , защото замисля пъклени планове срещу британците.
Тя ми е любимка и ще й посветя специален постинг.
Когато човек е злодей , него сън не го лови.
Пак от хормона ще е !
цитирай
2. анонимен - даа-просто да им завиди човек-
27.11.2011 22:45
лично за мен съня ми е по-важен и от храната-
не съм ли се наспала като хората-около 8-9 часа-
да не си ми насреща:))))
с една дума -поспаланка съм си:D
цитирай
3. apostapostoloff - Отдавна се знае, че тези, които
28.11.2011 04:23
спят повече от 7 часа в денонощието, НИКОГА не постигат това, което е постигнала Тачър.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: wisperhunter
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2351067
Постинги: 1507
Коментари: 474
Гласове: 1476
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930